Інноваційні практики управління якістю від лектора Хе Ке (Китай)

24 червня 2025 року відбулася гостьова лекція китайського фахівця Хе Ке на тему «Innovative Practices and Future Challenges in Quality Management of Chinese NEV Enterprises».

Під час лекції слухачі дізналися про результат дослідження стану якості в автомобільній галузі Китаю та виклики, з якими стикаються китайські виробники NEV. Зокрема, було зазначено значне погіршення якості і зростання показнику дефектів на 100 автомобілів (PP100) у 2024 році порівняно з 2023 роком.

Інноваційні практики управління якістю від лектора Хе Ке (Китай)

Доповідач висвітлив основні проблеми, пов’язані з дефектами дизайну, а також скаргами на системи допомоги водію та інформаційно-розважальні системи.

Крім того, в дослідженні було з’ясовано, що спостерігається виражена тенденція зростання вимог молодих споживачів (представників вікової групи «пост-95») до естетичних та функціональних характеристик продукції. Ці дані підкреслюють необхідність більш глибокої диференціації у розробці продукції, орієнтованої на сегмент молодої аудиторії, та її вдосконалення з урахуванням висунутих запитів до дизайну та функціональності, а отже, створюють нові виклики перед управлінням якістю підприємства.

Далі увага була зосереджена на висвітленні питань інноваційної практики управління якістю, що впроваджуються провідними китайськими компаніями. Значну зацікавленість викликав підхід Huawei DriveONE, який фокусується на оптимізації енергоефективності та запровадженні метрики «кілометри на кіловат-годину», та відкрита система управління якістю «Десять модулів» від National Automobile, спрямована на досягнення «нульового дефекту» та співпрацю з постачальниками.

Інноваційні практики управління якістю від лектора Хе Ке (Китай)

Жвавий інтерес викликала система управління якістю повного життєвого циклу NIO ATQ, що враховує особливості смарт-електромобілів та пріоритезує сумісність програмного та апаратного забезпечення.

Додатково Хе Ке зупинився на  ролі сторонніх оцінок (наприклад, дослідження J.D. Power) та державного регулювання у формуванні стандартів якості, а також успішних кейсах GAC Aion та BYD, що демонструють цінність технічної інтеграції та орієнтованості на клієнта.

Інноваційні практики управління якістю від лектора Хе Ке (Китай)

Лекція зібрала зацікавлених студентів і викладачів. Спостерігалася увага аудиторії, що виявилося у поставлених питаннях. Учасники відзначили інформативність зустрічі та її потенціал як стимулюючий фактор для подальших наукових та практичних досліджень.

Ми щиро вдячні запрошеному лектору Хе Ке за нові знання та відкритість до співпраці, організатору зустрічі – доценту кафедри ПУММ Ользі Чорній, а також усім учасникам за їхню зацікавленість темою.